Opposite


Bila hati ni rasa nak berpindah, lari, dan meninggalkan apa yang aku punya sekarang ni,
Tuhan beri aku kasih sayang seorang kawan, yang membuatkan aku lupa tentang rasa hati ini, membuatkan hati ini berat untuk meninggalkan.

Aku masih belum kuat untuk membuat sebarang teguran jika berlaku sesuatu yg salah, dan aku masih berpegang pada 'selemah-lemah iman adalah menahan dgn hati',
tanpa aku sedari setiap perbuatan harian aku amat mempengaruhi kehidupan mereka.

Setiap kali aku rasa down dan tiada harapan, aku ingat aku tiada siapa-siapa yang mempedulikan diri ku.
Tetapi bila aku try tell my story to my friends, aku silap. Mereka sentiasa dengan ku, cuma aku yang tidak mempercayai mereka. They are my truth friends.

Kadang aku rasa bangga dengan title pekerjaan aku. Jarang orang dengar dan tampak professional.
Tapi sebenarnya title pekerjaan itulah yang membuatkan aku selalu mahu berhenti dan kemurungan.

Setiap apa yang aku buat, semuanya reflect pada sesuatu benda yang aku tak mahu ingat dan aku nak lupakan.
Apakan daya, itulah realiti dan aku harus hadapi.

Comments

Popular posts from this blog

Parents

Organizing is addictive

Hard