Organizing is addictive

 

Assalamualaikum,



Baru-baru ni, aku terikat untuk mengemas rumah, nak buat rumah tu rasa cantik dan kemas. Jadi, ku tekad untuk mengubah sistem yang sedia ada di rumah ni.


Rumah ni separa papan dan batu. Agak susah dan memerlukan kerja yg banyak. Tapi I just think, Nothing is impossible. Slowly and constantly do it.


Masalahnya sekarang ni, aku dah buat separuh jalan, terumanya menghasilkan sebuah dressing room. Agak mencabar. Cabaran pertama, mereka tak bagi aku keluarkan barang yang sedia ada. Mereka marah barang mereka dialihkan. Mereka tidak biasa dengan sistem yg aku dah tetapkan.


Gaduh juga pada awalnya, tapi aku buat tak tahu saja sebab benda ni untuk kebaikan semua.  Mana yg patut aku ikut aku buat.


Tapi selepas beberapa minggu tahan telinga dan berperang mulut. Aku dapat lihat perubahannya. Jarang sekali aku dengar barang mereka tak jumpa. Apabila keluar aku dapat lihat mereka dah tak susah nak memilih pakaian dan mengambil masa yg lama macam dulu. Dulu, kalau boleh nak bukak semua almari. Tapi sekarang, cuma kena masuk satu bilik je, pandang dari kanan ke kiri dah jumpa.

Kebaikannya, mereka dah kurang membeli benda yang sama, jimat masa dan sistematik.


Memang kena bersabar.



Comments

Popular posts from this blog

Parents

Hard